انواع بند ساعت های مچی

شنبه 17 اسفند 1398
17:39
mabnatech


انواع بند ساعت های مچی:

بندهای چرمی و پوستی:

انواع بند ساعت های مچیچرم طبیعی، بهترین نوع چرم برای بندهای ساعت میباشد. زمان های زیادی بندهای چرمی به واسطه ی استفاده ی راحت و ظاهری ساده از طرفداران زیادی برخوردار هستند. معمولا این نوع بندها براساس سایز قاب ساعت از پهنای ۱۲ شروع میشود و به شکل استاندارد تا پهنای ۲۴ نیز در بازار موجود است. به طور معمول بندهای چرم طبیعی از پوست شترمرغ یا گوساله تهیه میشوند.
از دیگر ویژگی های مهم چرم میتوان کم ضرر بودن آن در تماس با پوست اشاره کرد. به این نکته نیز باید اشاره کنیم که در اکثر مدل ها، تنها لایه ی نازک رویه و قسمت زیرین بند ساعت، با چرم طبیعی پوشیده میشود. معمولا نیز برای افزایش ضخامت بند از پلاستیک استفاده میکنند و با یک روکش چرم طبیعی مقاوم کاور میکنند. از ساعت های چرمی میتوان به ساعت مچی مردانه CATERPILLAR مدل EX.181.35.818 اشاره کرد.

بندهای فلزی:

انواع بند ساعت های مچیانتخاب بین بندهای فلزی و چرم کمی سخت است. افرادی که به بندهای فلزی علاقه مندند اعتقاد دارند که یکی از این مدل ها از ماندگاری و استقامت بالاتری برخوردارند. وقتی میگوییم بندهای فلزی، طلا، نقره، تیتانیوم و استیل نیز شامل آن خواهد شد. اما مقصود ما در این قسمت فقط استیل میباشد که از کاربرد بالاتری در ساخت ساعت برخوردارند. خود استیل نیز به چند دسته تقسیم میشود. عموما از سه نوع استیل در ساخت بندهای ساعت استفاده میشود. هیچ کدام از مدلهای استیل که در اینجا قصد معرفی آن را داریم دچار زنگ زدگی نمیشود منتها در میزان انعطاف پذیری و ایجاد حساسیت با یکدیگر تفاوت دارند.

استیل ۳۰۴:

این نوع معمولا در ساعت های طرح اصل، کپی و ارزان قیمت کاربرد دارد.

استیل L316:

این مدل هم تنها در دو یا سه کشور تولید میشود. معمولا نیز ضد حساسیت هستند.

استیل ۹۰۴:

از این مدل نیز فقط برای ساخت ساعت های برند و لاکچری توسط کمپانی های بزرگ استفاده میشود و در قیاس با دیگر نمونه های استیل از دوام، استحکام، زیبایی و براقی بیشتری برخوردارند. در پایان این بخش نیز باید گفت که ست کردن ساعت هایی که بند فلزی دارند با لباس های روزمره کمی سخت تر میباشد. اگر بخواهیم یک مثالی برای ساعت های با بند فلزی بیاوریم میتوان به ساعت مچی زنانه مدل۸۰۰۴/۲ از برند لاکسمی اشاره کرد.

بندهای سرامیکی:

انواع بند ساعت های مچیاین مدل خیلی کمیاب است. بندهای سرامیکی تقریبا شبیه به بندهای استیل هستند، با این تفاوت که بندهای سرامیکی غیر فلزی هستند و به راحتی خط و خش بر نمی دارند. معمولا وزن کمتری دارند و هنگام استفاده هم حساسیت خاصی برای پوست ایجاد نمیکنند. اولین برندی که در ساخت ساعت های سرامیکی پیشگام بوده است، برند رادو میباشد.

بندهای رابر یا پلاستیکی:

انواع بند ساعت های مچیاز انواع مختلف بندهای ساعت، بندهای رابر یا پلاستیکی از آن دسته میباشد که در ساخت ساعت پرکاربرد است که در مدلهای متنوع نیز عرضه میشود. در زمان های قبل از این بند به منظور بندهای ارزان استفاده میشد ولی امروزه با بروز شدن و تحول تکنولوژی از قدرت، شکل و زیبایی خاصی بهره مند هستند که کاربرد و همچنین طرفداران بسیار زیاد پیدا کرده است. همچنین این نوع برای اشخاصی که پوست حساسی دارند، مناسب است. گاها در ساخت بند برخی از ساعت ها از تفکیک رابر و چرم استفاده میشود که معمولا این مدل در برند جی-شاک زیاد استفاده میشود. از نمونه هایی ساعت با بند رابر چرم میتوان ساعت مچی مردانه جی شاک مدل GST-S120L-1BDR و از نمونه های ساعت مچی رابر میتوان ساعت مچی جی شاک مدل GA-110SG-4ADR نام برد.


منبع : http://bektashkala.com/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A8%D9%86%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%DA%86%DB%8C/


[ بازدید : 195 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به avaweb است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]