قوانين ست کردن ساعت مچي با لباس براي آقايان

چهارشنبه 10 ارديبهشت 1399
19:14
mabnatech

قوانين ست کردن ساعت مچي با لباس براي آقايان

يکي از اکسسوري‌هايي که بر ظاهر آقايان تاثير زيادي مي‌گذارد، ساعت مچي است. اگر مي‌خواهيد که جذابيت ظاهري تان را تکميل کنيد، بايد ساعت مچي‌اي انتخاب کنيد که با ظاهرتان تناسب داشته باشد. اما چگونه؟ اگر مي‌خواهيد که شيوه درست ست کردن ساعت مچي با ديگر اکسسوري و لباس هايتان را بدانيد، در ادامه مطلب همراه مان باشيد.

برترين‌ها: يکي از اکسسوري‌هايي که بر ظاهر آقايان تاثير زيادي مي‌گذارد، ساعت مچي است. اگر مي‌خواهيد که جذابيت ظاهري تان را تکميل کنيد، بايد ساعت مچي‌اي انتخاب کنيد که با ظاهرتان تناسب داشته باشد. اما چگونه؟ اگر مي‌خواهيد که شيوه درست ست کردن ساعت مچي با ديگر اکسسوري و لباس هايتان را بدانيد، در ادامه مطلب همراه مان باشيد.

قوانين ست کردن ساعت مچي با لباس براي آقايان

انواع ساعت مچي

اولين چيزي که شما بايد در انتخاب ساعت مچي در نظر داشته باشيد اين است که مدل آن را با مدل استايل تان هماهنگ کنيد. به عنوان مثال اگر تيپ رسمي زده ايد، ساعت تان هم بايد رسمي و فرمال باشد يا برعکس، اگر تيپي اسپورت داريد، ساعت تان را نيز بايد اسپورت و غير رسمي انتخاب کنيد. در واقع بايد ميان اين دو حتما هماهنگي وجود داشته باشد.

دو نوع ساعت مچي وجود دارد: ديجيتالي و آنالوگ.

ساعت‌هاي ديجيتالي معمولا بند چرمي يا پلاستيکي دارند که ظاهري اسپورت به ساعت مي‌بخشند، از اين رو بهتر است که آن‌ها را با لباس‌هاي اسپورت و غير رسمي به تن کنيد. از طرف ديگر ساعت‌هاي آنالوگ استايلي کلاسيک‌تر و رسمي‌تر دارند که براي موقعيت‌هاي رسمي، چون ميهماني، جلسات کاري و. پيشنهاد مي‌شوند.

ساعت‌هاي آنالوگ انواع مختلفي دارند:

دايو/ Dive

قوانين ست کردن ساعت مچي با لباس براي آقايان

ساعت مچي دايو يکي از پر‌طرفدارترين انواع مدل ساعت مردانه است و اين شهرت را به گونه‌اي مرهون جيمز باند مي‌باشد. از زماني که مامور 007 از ساعت‌هاي مچي سبک دايو استفاده کرد، آن‌ها را در کانون توجه قرار داد. در اولين فيلم‌هاي جميز باند، اين ساعت، نوعي از برند رولکس بود، اما بعد‌ها به برند امگا امگا تغيير کرد. ساعت‌هاي مچي دايو يا غواصي، همانطور که از نامش پيداست براي غواصي زير آب طراحي شده اند که تا عمق 100 متر در برابر فشار آب مقاوم مي‌باشند. اين ساعت‌ها معمولا بندي فلزي و صفحه نمايشي با سايز متوسط دارند.

در حالي که ساعت‌هاي دايو براي مصارف زير آب ساخته شده‌اند، بند‌هاي استيل و ظاهر کلاسيک، آن‌ها را براي کاربرد‌هاي روزانه جذاب کرده و موجب مي‌شود تا ست کردن آن با انواع استايل‌هاي روزمره و رسمي ساده شود.


خلباني/ Pilot

قوانين ست کردن ساعت مچي با لباس براي آقايان

برخلاف ديگر ساعت‌هاي مچي مردانه، ساعت مچي خلباني فرم مشخصي ندارد و تنوع زيادي در سبک و استايل آن ديده مي‌شود. اندازه ساعت‌هاي مچي خلباني معمولا سايزي متوسط تا بزرگ دارند. صفحه‌اي بزرگ با پس زمينه‌اي ساده و تک رنگ، معمولا داراي نور پس زمينه يا عقربه‌هاي شب‌نما که قابليت خوانايي بالايي دارند. بند اين ساعت مچي غالبا چرم است. درست مانند ساعت‌هاي دايو، بند اين ساعت‌ها نيز بلند‌تر از حد معمول و با در نظر گرفتن کت‌هاي خلباني طراحي مي‌شوند. ساعت‌هاي خلباني غالبا داراي تاريخ و امکانات پيشرفته‌اي مانند کورنوگراف هستند.

اندازه و ظاهر روزمره‌ي ساعت‌هاي خلباني به گونه‌اي ست که براي استايل‌هاي روزمره مناسب مي‌باشد. از اين رو استفاده از آن براي استايل‌هاي رسمي مانند کت و شلوار و ملاقات‌هاي اداري توصيه نمي‌شود.


ساعت مچي مسابقه/ Racing/Driving

قوانين ست کردن ساعت مچي با لباس براي آقايان

ساعت‌هاي مچي و مسابقات ماشين سواري از دهه 1930 به هم گره خورده‌اند. دليل اين موضوع، اهميت ويژه‌اي بود که مسابقه دهندگان براي طي کردن مسافتي مشخص در يک زمان‌بندي دقيق قائل مي‌شدند. اولين بار برند رولکس به اين نياز توجه کرد و روي ويژگي‌هاي مورد نياز مسابقه دهندگان در ساعت‌هاي خود کار کرد. اندازه ساعت‌هاي مچي مسابقه معمولا متوسط تا بزرگ است که بيشتر با رنگ‌هاي روشن و متضاد طراحي شده اند.

طراحي، اندازه و ظاهر ساعت‌هاي مسابقه به شکلي است که پرزرق و برق‌تر و جلب توجه کننده‌تر از ساعت‌هاي دايو يا خلباني هستند که آن‌ها را براي موقعيت‌ها و استايل‌هاي روزمره و ورزشي مناسب مي‌کند.


فيلد/ Field

قوانين ست کردن ساعت مچي با لباس براي آقايان

يکي ديگر از انواع مدل ساعت مردانه، ساعت مچي فيلد است که منشاء طراحي آن، اين است که افسران ارتش نياز به ساعت‌هايي کابردي با قابليت خوانايي بالا، حتي در شب داشتند تا بتوانند حمله‌ها را با دقت زماني بالايي ترتيب دهند. اين ساعت‌ها ظاهري خشن، اما در عين حال شيک و کاربردي دارند. کاربردي با قابليت خوانايي بالا به طور مثال با صفحه سفيد و اعداد مشکي و … عقربه‌هاي اين ساعت‌ها معمولا شب‌نما هستند تا در تاريکي نيز کاربردي بودن خود را به حداکثر برسانند. اندازه اين ساعت‌ها معمولا کوچک تا متوسط است که معمولا از جنس استيل يا تيتانيوم مي‌باشند. بند آن‌ها نيز از چرم يا فلز سنگين و زمخت ساخته شده است. به طور کلي ظاهر اين ساعت‌ها ظريف نيست، اما همچنان شيک بودن خود را حفظ کرده‌اند.

ساعت‌هاي فيلد کاملا چند منظوره هستند و مي‌توانند با انواع لباس‌هاي روزمره و حتي استايل‌هاي اداري استفاده شوند. همه چيز از شلوار جين، تيشرت و کت اسپرت با ساعت فيلد ست مي‌شود و در ميان مردان جوان طرفداران زيادي دارد.


بند ساعت مچي

علاوه بر صفحه ساعت مچي، شما بايد به بند آن نيز توجه کنيد. بند‌هاي چرمي نسبت به بند‌هاي فلزي معمولا براي موقعيت‌هاي رسمي‌تر مورد استفاده قرار مي‌گيرند. حتي رنگ آن نيز اهميت زيادي دارد. چرم مشکي رسمي‌تر از چرم قهوه‌اي ست. از طرف ديگر، بند‌هاي فلزي طلايي يا نقره‌اي نيز انتخاب خوبي براي موقعيت‌هاي رسمي نيستند.

اگر ساعتي که به دست داريد، بند چرمي دارد، سعي کنيد که رنگ چرم آن را با رنگ چرم کفش تان ست کنيد. البته اين نکته را توجه کنيد که شما اول از همه بايد رنگ کمربند و کفش تان را با هم ست کنيد، سپس به سراغ بند ساعت مچي تان برويد. مثلا اگر ساعت مچي شما چرمي مشکي دارد، کفش و کمربندتان هم بايد مشکي باشد. البته لازم نيست که اين 3 اکسسوري دقيقا يک رنگ باشند، همين که تن رنگي يکساني داشته باشند کافي ست. مثلا اگر يکي را قهوه‌اي روشن انتخاب کرده ايد، باقي را نيز روشن انتخاب کنيد.

قوانين ست کردن ساعت مچي با لباس براي آقايان

ساعت هاي بند فلزي

اگر ساعت شما فلزي ست، بايد رنگ آن را با رنگ اکسسوري هايي، چون انگشتر، گردنبند، سگک کمربند و کفش يا دکمه سر دست ست کنيد. مثلا اگر حلقه ازدواج شما طلايي ست، بهتر است که بند ساعت تان هم طلايي انتخاب کنيد.

ساعت‌هايي که بندي فلزي دارند، با کفش‌هاي قهوه‌اي و مشکي به سادگي ست مي‌شوند، اما اگر رنگ فلز ساعت تان جز اين دو رنگ نيست، بهتر است که رنگ آن را با رنگ کفش تان ست کنيد. مثلا ساعت نقره‌اي با لباس و کفش مشکي ست مي‌شود يا ساعت طلايي با رنگ‌هاي قهوه اي، بژ و خاکي.

منبع :
https://www.bartarinha.ir/fa/news/866239/%D9%82%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%D9%85%DA%86%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86


[ بازدید : 411 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به avaweb است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]