نحوه انتخاب ساعت مچی براساس سایز مچ

شنبه 30 فروردين 1399
14:18
mabnatech

نحوه انتخاب ساعت مچی براساس سایز مچ

یکی از معیارهایی که در انتخاب ساعت مچی مطرح است نحوه انتخاب ساعت مچی براساس سایز مچ است. چنانچه ساعت خریداری شده بسیار بزرگ‌تر از سایز مچ و یا کوچک‌تر از آن باشد جلوه زیبایی نخواهد و تمامی زیبایی ساعت را تحت تأثیر قرار می­دهد. در حالت کلی قاعده و قانون مشخصی برای نسبت و سایزبندی ساعت و مچ وجود ندارد. تنها نسبت‌هایی از سوی شرکت‌های تولیدکننده مطرح می­شود که مشخص کننده نسبت مچ و ساعت است.

نحوه انتخاب ساعت مچی

انواع صفحات ساعت مچی

صفحات ساعت‌های مچی دارای تنوع زیادی در انواع اشکال هندسی هستند. این اشکال در انواع سایزها برای مشتریان ساخته می­شود. هرکدام از صفحات مشخص شده با طراحی خود متناسب با یک نوع ساعت هستند که باعث می­شود جلوه بیشتری به ساعت بدهند. انواع صفحات ساعت مچی به این شرح است:

  1. دایره: این شکل از صفحه ساعت بیشتر تنوع را در طراحی دارند. شکل دایره‌ای بیشتری طرفداران را در بین انواع شکل‌های صفحه دارند. صفحات دایره‌ای برای ساعت‌هایی با صفحه‌های بزرگ مناسب‌ترین نوع صفحه هستند. این نوع از صفحه در اندازه بزرگ آن بیشتر مناسب آقایان است.
  2. بیضی: شکل بیضی صفحه ساعت بیشتر برایساعت‌هایی با طراحی‌های ظریف به کار می­رود، از این‌رو صفحه بیضی را بیشتر در انواع ساعت‌های زنانه می­شود مشاهده کرد. صفحه بیضی برای اشخاصی که ساعت‌های ظریف را به ساعت‌های درشت و بزرگ ترجیح می­دهند بسیار مناسب است و جلوه زیبایی به دست می­دهد.
  3. لوزی: صفحات لوزی شکل نیز بسیار به ساعت‌های بیضی نزدیک هستند. آن‌ها نیز بیشتر کاربری زنانه و ظریف دارند. صفحات لوزی برای ساعت‌های سایز بزرگ مناسب نیستند.
  4. مربع: ساعت‌های دارای صفحه مربع را شاید بتوان گفت جزء ساعت‌هایکم‌کاربرد هستند. این ساعت‌ها در طراحی­های محدود و خاصی استفاده می­شوند و طرفداران مخصوص به خود را دارند. این شکل از صفحه نیز بیشتر مناسب ساعت‌های ظریف با صفحات کوچک است.
  5. مستطیل: بعد از ساعت‌های صفحه دایره‌ایساعت‌های صفحه مستطیلی دارای بیشترین طرفدار هستند. این ساعت‌ها اغلب طرفداران زیادی دارند و یکی از شکل‌های محبوب برای صفحه ساعت است. این نوع از صفحات نیز برای صفحه‌های بزرگ مناسب است. ولی با این وجود هنوز هم بیشترین ساعات صفحه بزرگ به شکل دایره هستند.
  6. فشن: ساعت‌های دارای صفحات فنموردتوجه عده خاص و محدودی هستند. این ساعت‌هامعمولاً ظریف و مجلسی هستند و صفحات آن‌هامعمولاً سایزهای کوچکی دارند.

معیارهای تعیین اندازه ساعت

  1. سایز مچ دست: ساعت مچی باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که هنگامی که بسته شد خیلی شل و آویزان نباشد و هم اینکه آن‌قدر چسبان و محکم دور مچ قرار نگیرد. یک قاعده کلی در این باره وجود دارد. بر اساس اینقاعده ساعت بر روی دست نباید بیشتر 5 سانتی­متر بر روی مچ رها باشد، همچنین از لحاظ چسبان بودن نیز نباید جای ساعت بر روی مچ باقی بماند.
  2. قطر ساعت: این معیار با توجه به سایز ساعت مشخص می­شود. قطر ساعت در انواع ساعت‌ها متفاوت است. قطر ساعت واضح‌ترین قسمت ساعت است که به راحتی برای همه قابل مشاهده است، با این وجود تناسب قطر و مچ بسیار مهم است. قطر مچ در ساعت‌های مردانه بین 38 تا 46 میلی‌مترمتغیر است. ساعت‌های زنانه معمولاً قطر زیر 38 میلی‌متر دارند.
  3. ضخامت صفحه: ضخامت صفحه متناسب با قطر آن است. هرچه قطر صفحه ساعت بزرگ‌تر باشد ضخامت آن نیز بیشتر می­شود. ضخامت زیاد صفحه باعث درشت شدن و بزرگ شدن ساعت می­شود. هرچه ضخامت بیشتر باشد وزن ساعت نیز بیشتر می­شود. معمولاً برای قطر 38 تا 42 میلی‌متر ضخامت 7 میلی‌متر را در نظر می­گیرند. برای ساعت‌های با قطر بالای 42 میلی‌متر ضخامت صفحه 9 میلی‌متر است که باعث بزرگ شدن ساعت می­شود.
  4. عرض بند ساعت: بند ساعت در انواع جنس‌ها دارای یک قاعده کلی است. عرض بند باید به اندازه نصف قطر صفحه باشد. اگر قطر صفحه ساعتی 42 بود عرض بند 21 می­شود. در این میان ساعت‌هایی نیز وجود دارند که این معیار را رعایت نکرده و طراحی خاصی دارند و دارای صفحات بزرگ‌تر و به نسبت بندهای باریک‌تر هستند.
  5. جنس بند: این معیار به صورت سلیقه‌ای تعیین می­شود. به طور کلی ساعت‌های فلزی ضخیم‌تر و سنگین‌تر هستند و بیشتر مناسب مچ‌های بزرگ هستند در صورتی که ساعت‌های بند چرمی و پارچه‌ای ظرافت بیشتری دارند و مناسب مچ‌هایکوچک‌تر هستند

تعیین نسبت قطر صفحه ساعت به مچ دست

یک قاعده کلی در این باره وجود دارد. براساس این قاعده دور مچ دست اندازه­گیری می­شود. چنانچه اندازه مچ بین 15 تا 17 سانتی‌متر بود سایز مچ دست کوچک محسوب شده و ساعت‌هایی با سایز 38، 40 و 42 مناسب برای این سایز است. اگر که اندازه مچ 19 تا 20 سانتی‌متر بود ساعت‌هایی با سایز 44 و 46 مناسب این سایز از مچ‌ها هستند. هر چقدر تناسب موجود بین مچ دست و اندازه­های استاندارد ساعت بیشتر رعایت شود ساعت زیبایی و جلوه بیشتری خواهد داشت.

منبع :https://bagherishop.ir/%D9%86%D8%AD%D9%88%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%D9%85%DA%86%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D8%B3-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%B2-%D9%85%DA%86/

[ بازدید : 189 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به avaweb است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]